A Lei 10.639 e as licenciaturas da UFG/RC: uma análise a partir dos Projetos Pedagógicos de Curso
DOI:
https://doi.org/10.5216/rppoi.v17i1.58542Keywords:
Lei 10.639, Formação de professores, Relações raciaisAbstract
The law 10.639, promulgated in 2003, turned mandatory the teach the history and culture of the Afro-
Brazilian population in the basic education schools. However, the law did not foresee how it shoud be
the training to the future teachers. Thinking about this, this article aims to analyze how the graduation
courses of the UFG/Regional Catalão are contemplating in their Pedagogical Projects of Course (PPC)
the racial issues. The script of this article started as a workshop with the theme "Education for the
ethnic-racial relationships: 15 years of Law 10.639/03", held during the IV Congress of Research,
Education and Extension (CONPEEX/UFG/RC), in 2018. In order to prepare the workshop and later
the discussions of this article, was made a search in the PPCs of the degrees offered in the regional,
that were available in the institutional site, trying to identify how these documents are addressing the
questions of the Law 10.639/03. The results were discussed at the workshop and, posterioly,
sistematized more reflexively at this article.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre aqui: http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html)